Kundeservice

Behøver du hjælp? Så er du havnet rette sted! Vores kundeteam er helt fantastiske til at løse alle mulige slags problemer.

Spørgsmål og svar

OM MIN ORDRE
Jeg har modtaget et forkert produkt

Vi hører dig. Selv om vi kan lide uperfekte produkter lige så meget som de perfekte, vil vi stadig have den rigtige slags uperfekt. Hvis du har modtaget det forkerte produkt i din ordre, er vi virkelig kede af det og vil gerne hjælpe dig. Kontakt venligst kundeservice, så vil vi gøre vores bedste for at løse dette for dig.

Hvor er min ordre lige nu?

Ja, vi har det på samme måde. Når først vores ordrer er afgivet, kan vi ikke vente på, at kasserne kommer! Den nemmeste måde at finde ud af, hvor din ordre befinder sig i øjeblikket, er at oprette en konto hos os. Dette kan du gøre lige her. Her kan du følge din ordres vej til dig, fra du afgiver din bestilling, til den bliver afsendt fra vores lager. Når ordren er afsendt fra os, vil du få besked fra os og det valgte fragtfirma. Opret dig her

Jeg ønsker at annullere min bestilling. Kan jeg det?

Det er ikke noget problem, hvis du ønsker at ændre kontaktoplysninger efter at ordren er afgivet. Det er desværre ikke muligt at annullere din ordre eller ændre indholdet af en allerede bekræftet ordre. Dette har at gøre med vores logistikopsætning - ændringer af ordrer ville simpelthen forsinke vores levering for meget. Derfor kan vi ikke foretage ændringer i ordrelisten, når du først har godkendt denne.

Hvis du ønsker at ændre dine kontaktoplysninger er det muligt og gratis, så længe ordren endnu ikke er blevet behandlet. Kontakt os via telefon eller chat så hurtigt som muligt, så vi kan foretage ændringen, inden ordren begynder at blive behandlet.

Hvordan beregner jeg min leveringstid?

Vi forstår, at dette er vigtigt for dig. Det er nemt at estimere, hvornår du senest vil modtage din ordre. Når du har modtaget din ordrebekræftelse, betyder det, at din ordre er blevet bekræftet. Bekræftelsen sendes til den e-mail, som du angav ved kassen, dengang du bestilte. Når du har modtaget din kvittering, kan du begynde at tælle dagene ned, indtil din ordre senest bliver leveret.

Hvis du bestiller på en mandag, tæller denne dag som arbejdsdag 0.

Tirsdag - arbejdsdag 1 Onsdag - arbejdsdag 2 Torsdag - arbejdsdag 3 osv. For ordrer afgivet fredag, lørdag og søndag tæller den efterfølgende mandag som arbejdsdag 1.

Selv om vi gør alt, hvad vi kan for at levere inden for tidsrammen, sker det, at det tager længere tid. Ved lejligheder som f.eks. højsæson, ordrevolumen eller uforudsete omstændigheder.

Hvor lang tid har jeg til at afhente min ordre på et afhentningssted?

Et meget relevant spørgsmål, tak for det! Hvor længe din ordre bliver på afhentningsstedet afhænger af, hvilken fragtdistributør du har valgt. Nedenfor kan du se, hvor mange dage din ordre bliver hos de enkelte transportører, før den sendes tilbage til os.

DK: PostNord Delivery point – Returneres 14 dage efter levering PostNord Home Delivery - Returneres 14 dage efter levering Budbee Home Delivery – Returneres efter 3 leveringsforsøg Budbee Parcel Cabinet - Returneres 7 dage efter levering Airmee Home Delivery - Returneres efter 3 leveringsforsøg

Bemærk venligst, at en ordre, der ikke afhentes inden for de angivne dage, vil blive returneret til Motatos og kan resultere i, at du bliver opkrævet et gebyr for returforsendelsen pr. pakke.

Hvorfor sendes mine varer fra Sverige?

Når vi gør varerne tilgængelige for så mange som muligt, kan vi sammen redde mere mad. En stor butik og et samlet lager med et godt vareudvalg er nøglen, det har vi lært gennem årene. Derfor har vi valgt at placere alle varerne samlet, hvor vores 130 kollegaer knokler for at få varerne hjem til dig.

Med et mindre lager ville produktudvalget i shoppen blive dårligere, og færre kunder ville være med til at redde varerne. Vi ville desuden risikere at skulle sige nej til at redde store partier (eks. 20 ton pasta), som så kunne gå til spilde, hvilket ville have en langt større miljøpåvirkning end varernes transport.

Fortydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Du kan læse mere om fortrydelsesretten og retten til retur lige her.

Der mangler en eller flere varer. Hvad gør jeg?

Hvis du mangler en eller flere af dine bestilte varer, så husk at tjekke din følgeseddel for at sikre dig at en eller flere af varerne ikke var udsolgt. Hvis dette er tilfældet vil der stå 0 under dette produkt din følgeseddel og på din faktura fra Klarna. Korrektionen af beløbet sker automatisk, du skal selvfølgelig ikke betale for dit manglende produkt. Det sker desværre, at der kan opstå fejl i denne proces, og så må du kontakte kundeservice for refundering.

Husk at oplys dette når du kontakter os:

  • Dit ordrenummer
  • Hvilken vare du mangler og antallet
  • Hvis pakken var beskadiget ved levering, har vi brug for at få skaden dokumenteret
Hvorfor sendes mine varer fra Sverige?

Når vi gør varerne tilgængelige for så mange som muligt, kan vi sammen redde mere mad. En stor butik og et samlet lager med et godt vareudvalg er nøglen, det har vi lært gennem årene. Derfor har vi valgt at placere alle varerne samlet, hvor vores 130 kollegaer knokler for at få varerne hjem til dig.

Med et mindre lager ville produktudvalget i shoppen blive dårligere, og færre kunder ville være med til at redde varerne. Vi ville desuden risikere at skulle sige nej til at redde store partier (eks. 20 ton pasta), som så kunne gå til spilde, hvilket ville have en langt større miljøpåvirkning end varernes transport.

Hvordan beregner jeg min leveringstid?

Dit køb bekræftes ved at der sende en ordrebekræftelse til den e-mail-adresse, du har angivet på bestillingstidspunktet. Så snart du modtager din ordrebekræftelse, som også er din kvittering, kan du begynde at tælle dagene ned, indtil du modtager din ordre.

Et eksempel på, hvordan du beregner leveringstiden for din ordre fra det tidspunkt, hvor den bekræftes via ordrebekræftelse:

For eksempel, hvis du afgiver din ordre på en mandag, tæller denne dag som arbejdsdag 0.

  • Tirsdag - arbejdsdag 1
  • Onsdag - arbejdsdag 2
  • Torsdag - arbejdsdag 3 osv.

For ordrer, der afgives fredag, lørdag og søndag, tælles mandag som arbejdsdag 1. Selvom vi stræber efter at levere inden for de angivne tidsrammer, kan levering i nogle tilfælde tage længere tid. Det kan være på grund af højsæson, leveringsproblemer eller uventede hændelser.

BEMÆRK:Du modtager først din faktura samt tracking, når pakken er behandlet og afsendt fra vores lager. Vær opmærksom på at der kan gå op til 24 timer før din pakke kan trackes.

Min ordre er beskadiget

Først og fremmest er vi kede af at høre, at din ordre blev beskadiget. Selv om vi gør vores bedste for at undgå skader, sker det alligevel nogle gange. Hvis du indsender en klage til os, vil vi gøre vores bedste for at gøre det godt igen. Sådan indgiver du en klage her. For at klagen kan forløbe så gnidningsløst som muligt, beder vi dig om at dokumentere:

  • Skaderne på kassen og genstandene.

Du bedes have disse oplysninger klar, når du kontakter os:

  • Ordrenummer
  • Nummer og navn på de beskadigede varer.
BETALING
Kan jeg ikke betale med almindeligt Dankort?

Desværre er det ikke muligt, at betale med det helt almindelige Dankort. Vi tager dog imod både VISA Dankort, VISA, MasterCard, Eurocard og Amex.

Tilgængelige betalingsmetoder

Vi forsøger altid at tilbyde betalingsmetoder, som vores kunder synes om. Derfor vil du kunne se Klarna, Kortbetaling, Apple Pay og Google Pay i kassen.

Klarna tilbyder en bred vifte af betalingsmetoder: fakturabetaling, delvis betaling og direkte betaling. Ved at give oplysninger ved kassen accepterer du Klarnas betingelser, som du finder her.

Ved at klikke på "Gennemfør køb" accepterer du Motatos generelle betingelser.

Her kan du læse mere om Klarnas betalingsmuligheder

Din faktura vil blive sendt til den mailadresse, du angav, da du placerede din ordre.

Du modtager først din faktura samt tracking, når pakken er behandlet og afsendt fra vores lager. Vær opmærksom på at der kan gå op til 24 timer før din pakke kan trackes.

Skal jeg oplyse mit CPR-nummer når jeg betaler?

Ikke nødvendigvis, kun hvis man ønsker at benytte klarna’s kreditmulighed. Når du handler hos os, foregår betalingen via Klarna. Klarna ønsker at gøre nethandel til en tryg og sikker oplevelse. De skal bruge dit CPR-nummer, som kundeidentifikation samt for at lave et kredittjek. Hvis du ønsker at læse mere om hvordan Klarna behandler din persondata, så kan du læse mere her.

Hvordan fungerer en tilbagebetaling?

Godt spørgsmål, penge er meget vigtige. Hvis du har været i kontakt med vores kundeservice for at indgive en klage, vil tilbagebetalingen blive foretaget kort tid efter gennem Klarna. Normalt vil refunderingen blive foretaget 5-10 arbejdsdage efter din kontakt med kundeservice. Refusioner vil altid blive foretaget til den konto, der blev brugt, da du afgav din ordre. Hvis du har valgt at betale din ordre med en faktura, vil du modtage en ny faktura via Klarna med et redigeret beløb. Klarna vil give dig besked via e-mail eller i Klarna-appen.

TEKNISKE SPØRGSMÅL
Min rabatkode virker ikke, hvordan kan det være?

Vi hader også, når det sker. Hvis din rabatkode ikke virker, er her nogle typiske problemer, som du måske skal kigge på:

  • Den mindste ordreværdi, der gælder for koden, er ikke nået.
  • Koden er stavet forkert, eller der er et mellemrum i koden.
  • Rabatkoden er udløbet, eller den er ikke aktiv endnu
  • Koden kunne kun bruges én gang eller kan kun bruges én gang for nye kunder
  • Koder kan kræve, at visse produkter skal være i indkøbskurven, for at rabatkoden kan fungere.

Hvis der stadig er problemer, er du velkommen til at kontakte kundeservice.

Jeg har en rabatkode, hvor kan jeg tilføje den?

Et gammelt ordsprog siger, at rabatkoder aldrig bør gå ubrugte hen! Du kan tilføje din rabatkode ved kassen i feltet ’rabatkode’.

Hvis din rabatkode er gyldig, vil du se en grøn boks, der bekræfter, at rabatkoden er blevet tilføjet, og du kan derefter se, at koden er blevet tilføjet til ordreoversigten. Det er ikke muligt at kombinere flere rabatkoder på en og samme ordre.

Der cirkulerer desværre inaktive og ugyldige rabatkoder på nettet, som vi desværre ikke kan kontrollere. I det usandsynlige tilfælde, at du har en inaktiv rabatkode, vises en rød tekst i rabatkodefeltet, som fortæller, at rabatkoden ikke er gyldig.

Jeg har problemer med at færdiggøre min ordre

Hvis du støder på problemer, når du forsøger at gennemføre din bestilling, skyldes det i de fleste tilfælde en gammel cookie, som kan få hjemmesiden til ikke at fungere, som den plejer at gøre. Du kan i så fald prøve at rydde dine cookies og historik på den enhed, som du bruger. Hvis du allerede har testet det, og problemet fortsætter, er det meget behjælpeligt, hvis du tager kontakt til os og giver os følgende oplysninger:

  • Hvilken enhed du bruger
  • Hvis du får nogen fejlmeddelelser
  • Hvor på webstedet du oplever problemet
  • Om du er logget ind eller ud, når fejlen opstår
Hvordan afmelder jeg mig nyhedsbrevet?

Øv, er du virkelig sikker? Vi elsker at tale med dig! Da vi modtager nye produkter hver dag, er det godt at abonnere på vores kanaler for altid at holde sig opdateret med det nyeste sortiment, og de bedste tilbud. Men hvis du stadig ønsker at afmelde dig, kan du gøre det på denne måde:

Hvis du vil afmelde dig fra nyhedsbrevet: nederst i nyhedsbrevet skal du gå til: "Vil du afmelde dig vores nyhedsbrev? Så klik her", når du klikker på linket, vil du blive omdirigeret til afmeldingssiden.

ØVRIGE SPØRGSMÅL
Hvorfor har nogle af mine produkter overskredet bedst før datoen?

Hos Motatos udfordrer vi den måde, vi tænker om bæredygtigt forbrug på. Vi ønsker, at alle skal kunne bidrage til at redde vores planet på en ubesværet måde. Og vi mener, at en revolution af den måde, vi alle ser på madspild, er et godt sted at starte. Hos Motatos tager vi os af allerede producerede overskudsvarer og sælger dem senere online til overkommelige priser. (Vores kunder er folk, der ønsker at købe perfekt god mad, som ellers ville være gået til spilde.)🌎 Læs mere om, hvordan det fungerer her

Sidste anvendelsesdato

"Sidste anvendelsesdato" bruges på fødevarer, som producenten bedømmer hurtigt kan forringes og udgøre en sundhedsrisiko. Det er den sidste dag, som producenten står inde for at en fødevare kan spises eller drikkes uden risiko for sundheden. Generelt kan man sige, at dette gælder letfordærvelige varer som: Hakkekød, rå fisk og råt fjerkræ, og frugt og grønt.

Motatos sælger ikke varer med en "sidste anvendelsesdato". Vi sælger udelukkende varer med den "bedst før"-datomærkning.

Det betyder, at du kan anvende varerne selvom deres "bedst før"-dato er overskredet. Du skal blot opbevare dem korrekt i original forseglet emballage. Hvert produkts ”bedst før”-dato vises altid på produktsiden, i forbindelse med at du bestiller din vare.

Kan jeg afhente min pakke på jeres lager?

Det er desværre den eneste ting, vi ikke kan gøre. Vi har simpelthen ikke personale til det.

Du kan læse mere om vores levering her

Klimapåvirkning, hvordan fungerer det?

Så hvor skal vi starte? Mens vi venter på ny teknologi og rene og vedvarende energiløsninger, kan vi reducere vores drivhusgasudslip, hvis vi begynder at handle med lidt mere omtanke. Hvis vi alle beslutter os for at holde op med at gøre dumme ting, vil det faktisk bringe os et langt stykke hen ad vejen, mod en sundere og lykkeligere fremtid.

Madspild er virkelig, virkelig, virkelig, virkelig dumt, og faktum er, at det tegner sig for hele 10% af de globale drivhusgasudslip. Hvis vi kunne reducere disse udslip, ville vi ikke være langt fra at nå de globale mål. Ret utroligt, ikke?

Vores madbesparende virksomhed vil bidrage til tre ting:

Spare CO2! Redde fødevarer! Spare penge!

Vi ønsker at skubbe fødevaresystemet i en bæredygtig retning, hvor intet af det, der produceres, går til spilde, og hvor der træffes bevidste beslutninger for at sikre, at vi ikke bruger mere, end vi har brug for. Vi er også fast besluttet på, at bæredygtige valg skal være tilgængelige og overkommelige for alle mennesker. Hvis det ikke findes, vil det være meget vanskeligt og besværligt at gøre det rigtige. Billigt og holdbart fungerer derimod godt for stort set alle.

Hvis du vil grave lidt dybere ned i dette, skal du bare klikke her.

Hvor kan jeg finde indholdet af produktet?

Devil’s in the details, det giver vi dig helt ret i! Hvert produkt på vores websted har sin egen produktside, hvor du kan se mere detaljerede oplysninger om produktet.

Du kan se emballagemærkningerne ved at gennemse produktbillederne på produktsiden. Brug pilene ved siden af produktbilledet for at flytte mellem billederne. Hvis du ikke kan finde produktoplysningerne, kan du altid kontakte os. På nogle produkter er mærkningen og indholdsfortegnelsen opdelt i flere billeder.

Behandling af personoplysninger / GDPR

Det er meget vigtigt for os, at du som kunde føler dig tryg ved at give os dine oplysninger. Motatos behandler dine personlige oplysninger, såsom kontaktoplysninger, betalings- og ordreoplysninger m.m. for at kunne håndtere din ordre. Du kan læse mere om vores behandling af dine personlige oplysninger i vores privatlivspolitik. Den seneste version af privatlivspolitikken kan altid findes på https://www.motatos.dk/info/integritetspolitik

Du har altid ret til at tilbagekalde dit samtykke til enhver tid ved at kontakte vores kundeservice eller databeskyttelse@motatos.dk

Er alle produkterne udløbet?

Det er et rimeligt spørgsmål, og selv om vi opfordrer alle til at stole lige så meget på sanserne som på de skrevne etiketter, er svaret nej. Ikke alle varer har overskredet deres ”bedst før” dato. Vi sælger varer, som ellers ville risikere at blive smidt væk for ingenting af mange årsager, f.eks:

Overproduktion Fejltryk Sæsonbestemte produkter Kort eller nogle gange overskredet bedst før dato

Bare at smide disse varer væk, ville være et utroligt spild af planetens ressourcer. Så vi gemmer dem simpelthen og sælger dem med superrabat til klimahelte som dig!

Har alle varer passeret "bedst før"-datoen?

Nej, alle varer har ikke passeret "bedst før"-datoen. De varer, som du finder på vores hjemmeside, bliver solgt til os af forskellige årsager, dels fordi de har passeret eller fordi de er tæt på "bedst før"-datoen, men det kan også være fordi at leverandøren af forskellige årsager ikke har kunnet sælge produktet til supermarkederne i tide, eller at varen har fået nyt udseende. Det kan også være en sæsonvare, som ikke kan sælges lige nu i en almindelig butik, eksempelvis påskechokolade.

Kontakt os på kundeservice!

Vores kundeservice er tilgængelig mandag – torsdag fra 9.00-17.00 på telefon og mail og fra 9.00-21.00 på chat. Fredag fra 9.00-16.00 på telefon, mail og chat. Vi gør alt hvad vi kan for at håndtere henvendelser hurtigt. For mere info om behandling af personoplysninger og Motatos privatlivspolitik kontakt os gerne (Der kan blive pålagt håndteringsgebyr)

89 88 82 28

Yderligere kontaktoplysninger:

Kundeservice:

Matsmart in Scandinavia ApS
Att: Kunde service
Amagerfælledvej 106,
2300 København S, Denmark
hello@customerservice.motatos.dk

Lager:

Matsmart in Scandinavia AB
Vältgatan 8
702 27 Örebro, Sweden

Postadresse:

Matsmart in Scandinavia ApS
Flæsketorvet 68 1711 København V

CVR nr:

40800506